2011. szeptember 30., péntek

Enneagram


Ezen a héten szerdán és csütörtökön a munkahelyemnek köszönhetően egy Enneagram-tréningen vettem részt. A lényege az, hogy minden ember a 9 emberi alaptípus egyikébe tartozik, ez a személyisége alapjegye. Persze életünk során felveszünk csomó vonást a másik 8 alaptípusból is, de megvan az az egy, ami legbelül a miénk. Érdekes volt, hogy a különböző típusok számára más fontos, másképp gondolkoznak, kommunikálnak. Más a mozgatórúgójuk. Persze, azért tudtam eddig is, hogy az emberek különböznek, de fura volt látni, hogy mégis van benne rendszer. Kijött, hogy én a "menő" kategóriába tartozom, akinek a legfontosabb a külvilág, az emberek elismerése. Tudok hinni a dolgokban, hogy minden jó lesz majd, és ha sikert érzek valamiben, akkor azért bármit. Viszont, kijött az is, hogy amikor nem találok sikert, elismerést, azonnal lelépek...Megtudtam azt is, hogy az egyik csoportba tartozó embereket mért nem értem, és mért nem tudok velük kijönni. Ez valami előítéletféle talán, vagy "eleve elrendelés", de tényleg, nem találjuk a hangot és a hullámhosszt. Nem akarom, hogy ez önbeteljesítő legyen, és a horoszkópoknál is komolyabbnak gondolom, de mindenképpen hasznosnak. Szóval, ha kicsit jobban képben szeretnétek lenni a kapcsolataitokat illetően, nézzetek bele az Enneagramba!!! ;)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése