2010. július 12., hétfő

Bécs?Graz?Flensburg?Jena?

Ösztöndíj. Igazából 2 napja ekörül forognak a gondolataim. Persze az én jegyeimmel elég esélytelen, hogy megkapom, meg hát elég sok buktatója van a dolognak, de valahogy ez most fellelkesített. Német nyelvterületre szeretnék menni, mivel ott van még mit fejlődnöm, a másik, hogy nagyon szívesen élnék Bécsben. Nagyon hülye Bécs-mániám van, szinte már nem normális dolog. Igazából pro és kontra is vannak dolgok, nem tudom mit csináljak. Igazán még a részleteit sem tudom, hogy működik ez az egész, fel kell hívnom Regit vagy Blankát, ők a mindentudók:). Legszívesebben ugye Bécsbe mennék, híres régi egyetem (ahol nem vszínű, hogy egy vizsgát is le tudnék tenni), plusz ugye a mániám. Az állam/ELTE hathatós támogatásából pipálhatnék ki vmit a 'mielőtt még meghalok' listámból. Szóval ez lenne az álmok netovábbja, bár ez kicsit álmodozós-tinilányos, de akkoris:D. A második helyen Graz. Szintén osztrák, szintén híres, persze nem annyira, de ez az egyetem is majdnem 500 éves, szóval tudhatnak itt valamit. Kisebb város, feltehetőleg Budapestnél ez is klasszisokkal normálisabb. Sose éltem még kisvárosban (250 ezer az még kicsi?), szóval akár ezt is ki lehetne próbálni. Harmadik helyen nálam Flensburg van, főleg az éghajlat miatt. Mint kiderült fent van északon a dán-német határnál. Még Grazhoz képest is kisváros, mert csak 80 ezren laknak itt. 15 éves egyetem, hát azért nem egy ELTE. Az egyetemről még annyit sem. Ez már csak olyan 'ha nagyon el akarok menni' kategória, ahogy az utolsó, Jena is. Szintén nem tudtam semmit, aztán kiderült, hogy a cseh határnál van. Az egyetem itt is közel 500 éves. Szívem szerint Bécsbe mennék, persze ha sikerülne, és közben kiderült, hogy lehet, hogy pont ebben az időszakban Julia is Bécsben fog tanulni!!!Mekkora poén lenne, ha ugyanakkor ugyanott élnénk, lehet egyébként az életben nem találkoznánk. Vagy talán volna kedvem bármelyikhez? Végülis annyira gázos nem lehet sehol élni. Ami problémásabb, hogy nem tudom elengednének-e a melóból ennyi időre, nem lenne énekórám, nem ismerek ott kint senkit (1 kivétellel), semmiről nem tudom, hogy hol van, 1 hétig éltem eddig egyedül összesen. Szóval érdekes lenne az biztos.Szerintem ez még visszatérő téma lesz, főleg ha megtudok valami közelebbit is az egészről. Remélem azért a követelmények nem túl irreálisak, bár gondolom nem 'ajándékot a népnek' mottóval találták ki, szóval lehet, hogy kemény félév vár rám. Vicces, hogy egész évben nem érdekelt annyira az egyetem, mint most a szünetben, tipikus én. Igazából, ha kapnék egy évet az életemből, és valaki más intézné a nagyobb dolgaimat (pl. legyen mindig elég pénzem) akkor nagyon szívesen kiköltöznék Bécsbe, valamiért teljesen más az egész mint itt. Eddig életemből egy hétig laktam ott, hát meg tudnám szokni. Eleve, hogy vannak parkok és nem betont meg aszfaltot nézel mindenhol...A másik, hogy az emberek valahogy normálisabbak, nem tudom mi lehet ott a levegőben, de kéne ide is. De most nem leszek az Osztrák Turisztikai Hivatal reklámja. Azért szurkolj, hogy sikerüljön, szeretném nagyon, de félek is - mint mindig minden újtól.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése